Geri

ANTALYA ŞUBEMİZDEN SGK İL MÜDÜRÜNE PLAKET

16 Ocak 2009, Cuma | 15:23

Antalya Şube Başkanımız Nuri Ünal Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) Antalya İl Müdürü Selim Erol'a ''Teşekkür Plaketi'' verdi. Nuri Ünal, plaket töreninde yaptığı konuşmada, çalışanların haklarını almak için zaman zaman çeşitli eylemler ve hukuki mücadeleler yaptıklarını söyledi. SGK Antalya İl Müdürlüğü'nde de zaman zaman sıkıntılar yaşandığını anlatan Ünal, şunları kaydetti:

''Taleplerimizin bazılarında bizimle birlikte mücadele eden ve taleplerimizin karşılanması için idareci kimliğini tehlikeye sokan idarecilerimiz de var. SGK İl Müdürü Selim Erol, kurum çalışanlarının daha uygar ortamda işlerini yapabilmeleri için canla başla çalışmıştır. Hem çalışma alanları hem de yemekhane oldukça modern hale getirildi. Ayrıca 81 ilin hiç birinde olmayan bir olayı gerçekleştirdi. Mevcut banka sözleşmesini fesih ederek, yeni bir banka sözleşmesi imzaladı. Böylelikle, çalışma arkadaşlarımıza 743 YTL tutarında ilave maddi imkan sağladı. Bütün bu konularda medeni cesareti olmayan bir idareci ile çalışmış olsaydık işimiz çok zordu.'' SGK İl Müdürü Erol da, çalışanların çalışma ortamlarının iyileştirilmesi ile vatandaşa verilen hizmetlerin daha rahat yapılacağını söyledi. Kurumda belirli çalışma yaşam alanlarını iyileştirdiğini, bazı bölümlerde de iyileştirmelerin devam ettiğini belirten Erol, ''Sendika tarafından takdir edilmek, bizler için moral kaynağı oldu'' dedi. Türk Büro-Sen Antalya Şube Başkanı Nuri Erol konuşmasının ardından SGK İl Müdürü Selim Erol'a plaket verdi.

EVRENSEKİ’DE SEL FELAKETİ MAĞDURLARININ PRİM BORÇLARINA ERTELEME

Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) Antalya İl Müdürü Selim Erol, Manavgat'ın Evrenseki beldesinde 6 Ocak'ta meydana gelen sel felaketine maruz kalanların prim borçlarının erteleneceğini bildirdi. Selim Erol, yaptığı yazılı açıklamada, Antalya'da her yıl, yoğun yağış alan dönemlerde, gerek işyeri sahipleri, gerekse tarım sektörüyle uğraşanların su baskınlarına maruz kaldığını, bu sebeple maddi, manevi kayba uğradıklarını belirterek, bunun en bariz örneğinin, 6 Ocak'ta Evrenseki'de yaşanan, birçok otel ve işyerinde yaklaşık 15 milyon Avro tutarında maddi hasara sebebiyet veren su baskını olduğunu kaydetti.

SGK olarak vatandaşların bu tür zamanlarında yanında olabilmek, onların çektiği sıkıntıyı bir nebze olsun hafifletebilmek ve ödemelerinde kolaylık sağlamanın sosyal devlet ilkesinin bir neticesi olarak en büyük vazifelerinden biri olduğunu ifade eden Erol, açıklamasında şu görüşlere yer verdi: ''İlgili kanun maddesinde belirtildiği üzere afetin meydana geldiği ayda kuruma verilmesi gereken aylık prim ve hizmet belgeleri, afetin meydana geldiği ayı takip eden üç ay içinde kuruma verildiği takdirde, süresinde verilmiş sayılır. 7269 sayılı kanun uyarınca hayatı etkilediğine karar verilen afetler nedeniyle, afet bölgesinde doğrudan veya dolaylı olarak zarar gören işverenlerle, sigortalı ve hak sahiplerinin bu kanuna göre vermekle yükümlü oldukları belgelerin verilme süresi ile ödenmesi gereken primlerin ve diğer kurum alacaklarının ödeme sürelerinin ilgili kanundaki sürelere bağlı olmaksızın, afet bölgesindeki şartları ve gelişmeleri göz önünde tutarak belirlemeye ve ertelemeye SGK yetkili olacaktır. Prim borcunun ertelendiği sürede zaman aşımı işlemeyecek, ertelenen kısmına gecikme cezası ve gecikme zammı uygulanmayacaktır.''




Foto Galeri

Toplam fotoğraf sayısı: 1